Effectieve leerplanbeschrijvingen maken

Etiquette cursus
 

Elke school heeft een unieke cultuur en filosofie waarmee rekening moet worden gehouden bij het opstellen van het leerplan. Toch hebben de meeste scholen een aantal gemeenschappelijke doelstellingen, zoals ervoor zorgen dat leerlingen afstuderen met de vaardigheden die ze nodig hebben voor toekomstige carrières of om te slagen op de universiteit. Dit betekent dat zelfs als u geen exact sjabloon voor uw leerplanbeschrijvingen wilt gebruiken, u toch voordeel kunt halen uit het gebruik van enkele van de populairste labels. Deze omvatten de Common Core State Standards, progressieve mindsets, leerstijlen en andere onderwerpen die belangrijk zijn om te overwegen bij het ontwikkelen van uw curriculum. Ontwikkel je bijvoorbeeld een etiquette cursus? Dan heb je weer andere prioriteiten dan wanneer je een cursus Frans ontwikkelt.

Ontwikkel je doelen voor je leerplan beschrijving voordat je schrijft

Het belangrijkste wat je moet doen voordat je begint met het schrijven van je leerplanbeschrijving is bedenken hoe je de informatie wilt gebruiken. Wat zijn uw uiteindelijke doelen voor het leerplan? Welke resultaten hoopt u dat leerlingen zullen bereiken? Dit zijn belangrijke vragen om te overwegen voordat u begint te schrijven. Als u niet zeker bent van uw doelstellingen, neem dan de tijd om na te denken over wat u hoopt dat leerlingen zullen leren van de ervaringen en lessen in uw leerplan. Zodra u uw visie voor uw leerplan hebt vastgesteld, kunt u beginnen met het ontwerpen van het leerplan zelf. Verschillende scholen hebben verschillende doelstellingen en zoeken verschillende dingen van hun leerlingen. Daarom is het belangrijk een duidelijk idee te hebben van wat u wilt bereiken voordat u begint te schrijven.

Wees duidelijk over je publiek voordat je schrijft.

Het belangrijkste is dat je glashelder voor wie je het leerplan schrijft. Dit is uiterst belangrijk omdat je er zeker van wilt zijn dat de informatie die je geeft nuttig is voor de leerlingen. Als het leerplan niet relevant is voor de leerlingen of hun behoeften, zullen ze er niet in geïnteresseerd zijn. Het is ook belangrijk om duidelijk te weten voor welk publiek je schrijft. Schrijf je voor een algemeen publiek, zoals ouders, leerlingen en leraren? Of schrijf je voor een specifieke doelgroep, zoals blinde leerlingen of leerlingen met een laag cognitief functioneren? Als je niet zeker weet voor wie je schrijft, begin je best met een algemeen publiek en werk je naar beneden toe.

Definieer je termen en leg uit waarom ze belangrijk zijn.

Het is belangrijk je termen te definiëren en uit te leggen waarom ze belangrijk zijn. Je wilt je lezers de waarde laten zien van het gebruik van specifieke termen of zinnen. Je kunt dit doen door termen in je beschrijving te definiëren en het belang ervan uit te leggen. Bijvoorbeeld, in plaats van de term "leerstijlen" te gebruiken, kun je definiëren wat leerstijlen betekenen en hoe ze nuttig zijn. Het gebruik van de juiste leerstijlen kan het voor leerlingen gemakkelijker maken om informatie te verwerken en zich zekerder te voelen over wat ze leren. Dit kan een enorme invloed hebben op hun vermogen om te slagen op school.

Conclusie

Zoals u ziet is het maken van effectieve leerplanbeschrijvingen niet zo moeilijk als het lijkt. Met een beetje onderzoek en strategisch denken kun je een aantal goede beschrijvingen maken die zowel zinvol als nuttig zijn voor je lezers. Dit kan een geweldige manier zijn om leerlingen te helpen de belangrijke concepten van elk vak te begrijpen en hun vertrouwen in hun vaardigheden te vergroten.